Tης Βίκυς Κουρλιμπίνη – αναδημοσίευση από capital.gr
“Εκτιμούμε ότι η φετινή καλοκαιρινή περίοδος θα κλείσει περίπου στα προ κρίσης επίπεδα. Οι ελληνικοί προορισμοί συγκαταλέγονται και φέτος στους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης, ειδικά στις Σκανδιναβικές χώρες, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αυστρία και την Ελβετία. Ιδιαίτερα αυξημένη είναι η ζήτηση για διακοπές στην Κρήτη, Ρόδο και Κω. Στην Ισπανία τον πρώτο λόγο έχουν η Μαγιόρκα και τα Κανάρια Νησιά. Επίσης ενισχυμένες είναι οι κρατήσεις στην Τουρκία, κυρίως στην Αττάλεια. Μέχρι στιγμής η αύξηση του κόστους μεταφοράς δεν έχει επηρεάσει τη ζήτηση για τα ταξιδιωτικά πακέτα της TUI”.
Το στοίχημα της TUI
Ο γερμανικός όμιλος της TUI άνοιξε ήδη τη φετινή τουριστική σεζόν για την Ελλάδα. Ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης έχει βάλει ως στόχο να διακινήσει φέτος προς τους ελληνικούς προορισμούς 3 εκατομμύρια τουρίστες από όλες τις ευρωπαϊκές αγορές προέλευσης (κυρίως από τη Μεγάλη Βρετανία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τις Σκανδιναβικές χώρες και την Ολλανδία), αριθμός-ρεκόρ, ένα στοίχημα που, όπως αναφέρει ο όμιλος, θα επιτευχθεί.
Είναι χαρακτηριστικό πως ήδη από αυτόν τον μήνα η TUI βάζει 62 πρόσθετες προγραμματισμένες πτήσεις από τη Γερμανία προς την Κρήτη, τη Ρόδο, την Κέρκυρα, την Κω και την Πελοπόννησο, φτάνοντας συνολικά 40.000 πτήσεις σε 19 ελληνικά αεροδρόμια. 9.000 απογειώσεις και προσγειώσεις έχουν προγραμματιστεί σε όλη την Ευρώπη μόνο από και προς την Κρήτη. Άλλα αεροδρόμια είναι η Σάμος, η Σκιάθος και η Ζάκυνθος.
Η σεζόν ξεκίνησε με την προσγείωση αεροσκάφους της TUI fly στο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” του Ηρακλείου. Η φετινή τουριστική περίοδος ξεκίνησε, δε, τέσσερις εβδομάδες νωρίτερα από τα προηγούμενα χρόνια, εξαιτίας της υψηλής ζήτησης που καταγραφόταν στις κρατήσεις πακέτων.
Ο όμιλος, όπως αναφέρει, προσφέρει φέτος στην Ελλάδα το μεγαλύτερο σε όγκο πρόγραμμα όλων των εποχών, προσφέροντας 4.500 ξενοδοχεία σε 24 ελληνικούς προορισμούς. Σημειώνεται πως ο όμιλος κατέχει περίπου 40 ξενοδοχεία που λειτουργούν με τις επωνυμίες της TUI, όπως τα Robinson, TUI Magic Life, TUI Blue, TUI Suneo και TUI Kids Clubs. Φέτος προστέθηκαν στην Ελλάδα δύο ξενοδοχεία πέντε αστέρων, το TUI Blue Sensatori Atlantica Caldera Palace στην Κρήτη και το TUI Blue Sensatori Atlantica Dreams Resort στη Ρόδο.
Μεγάλη είναι η παρουσία του ομίλου και στις ελληνικές θάλασσες, καθώς ξεκίνησε νωρίς και το πρόγραμμα κρουαζιέρας της TUI Cruises, με επτά πλοία του στόλου Mein Schiff και πέντε πλοία της Hapag-Lloyd Cruises. Στις 3 Απριλίου το “Mein Schiff 5” αναχώρησε από το Ηράκλειο με περίπου 1.650 επιβάτες για την πρώτη φετινή κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά.
Τι βλέπει ο FTI
Και ο έτερος μεγάλος γερμανικός tour operator, FTI, όχι μόνο διαπιστώνει υψηλή ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα, αλλά χαρακτηρίζει τη χώρα ως τον πιο “καυτό” προορισμό στο πρόγραμμά του φέτος.
Πέρσι ο FTI είχε ξεκινήσει τις διακοπές στα ελληνικά νησιά στις 14 Μαΐου. Ο ταξιδιωτικός όμιλος έχει, μάλιστα, επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό του κατά 20% σε σύγκριση με το 2019. Περίπου 80 ξενοδοχεία, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών σημάτων Labranda και Kairaba, ήταν ανοιχτά στην Κρήτη, την Κω, την Κέρκυρα και τη Ρόδο. Ο tour operator είχε επίσης περισσότερες πτήσεις τσάρτερ στη Ρόδο, την Κω και την Κέρκυρα, που αποτελούν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στα πακέτα που προσφέρει.
Ο FTI σχεδιάζει φέτος να επεκτείνει το πρόγραμμα πτήσεων σε ελληνικά αεροδρόμια, ενώ βλέπει και παράταση της τουριστικής περιόδου μέχρι και τον Νοέμβριο.
Αυξάνονται οι θέσεις
Όπως φαίνεται από το recovery tracker του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, με δεδομένα από την εταιρεία μετρήσεων ταξιδιωτικών δεδομένων OAG, την εβδομάδα από τις 4 έως τις 10 Απριλίου είχαν προγραμματιστεί 270.000 αεροπορικές θέσεις από το εξωτερικό, αυξημένες κατά 12% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα (28 Μαρτίου με 3 Απριλίου, όπου είχαμε 241.000 προγραμματισμένες θέσεις σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις). Η εβδομάδα που ακολουθεί είναι ακόμα καλύτερη, με περαιτέρω άνοδο 16% και 313.000 θέσεις από το εξωτερικό, γεγονός που δείχνει την άνοδο της ζήτησης και την αυξανόμενη όρεξη για διακοπές, που βλέπουν και παράγοντες του τουριστικού χώρου.
Στις κυριότερες αγορές-“δεξαμενές” τουριστών περιλαμβάνονται η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Κύπρος, η Γαλλία, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Τουρκία, το Βέλγιο, η Ρουμανία, η Αυστρία, οι ΗΠΑ, η Ισπανία, η Πολωνία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Αντίστοιχα, στα κυριότερα αεροδρόμια υποδοχής πρώτη έρχεται η Αθήνα και ακολουθούν η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, η Κέρκυρα, η Ρόδος, τα Χανιά, η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Κως.
Δεν υπάρχουν ακυρώσεις, συνεχίζεται το πάγωμα στις κρατήσεις
Από την πλευρά του, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, σε μια πρώτη εκτίμηση της τουριστικής περιόδου, σημειώνει πως δεν υπάρχουν ακυρώσεις στα ξενοδοχεία που ανοίγουν λόγω του πολέμου, υπάρχει όμως μια υστέρηση στις κρατήσεις. Για παράδειγμα, η γερμανική αγορά δεν έχει πάρει ακόμη “μπροστά”, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με το Ηνωμένο Βασίλειο, που κινείται ανοδικά. Αναφερόμενος στην τουριστική ζήτηση φέτος για την Ελλάδα, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ σημείωσε πως καταγράφεται σημαντική αύξηση στις αεροπορικές θέσεις για το καλοκαίρι. Τα slots είναι αυξημένα σε σχέση με το 2019, κάτι που δείχνει και τη δυναμική.