Blog

5 tips για τις τουριστικές επιχειρήσεις στην εποχή του COVID-19

Ο τουρισμός στην μετα-COVID-19 εποχή θα είναι ακόμη πιο «ψηφιακός», αφού όσοι ταξιδεύουν αναζητούν πολλές διαφορετικές εναλλακτικές για τις διακοπές τους μέσω διαδικτυακών πλατφορμών (Πηγή: HomeExchange).

Η πανδημία πλήττει ευθέως τον κλάδο του τουρισμού και τον θέτει αντιμέτωπο με νέες προκλήσεις, όμως δεν είναι όλα τόσο καταστροφικά. Έρευνες δείχνουν ότι σε πολλές χώρες αναπτύχθηκε ο εσωτερικός τουρισμός.

Σε όλο τον κόσμο αναδεικνύονται τουριστικοί προορισμοί που έχουν ξενοδοχεία με χαρακτηριστικά παρόμοια με της Ελλάδας (μικρά ξενοδοχεία – μικρές reception – boutique hotels – ύπαρξη αποστάσεων ανάμεσα σε δωμάτια και βίλες). Παρατηρείται μια άνθηση σε μέρη που προηγουμένως δεν είχε τόσο πολύ ο τουρισμός.

Στην Ελλάδα, βγαίνουν κερδισμένα μεγάλα νησιά και ηπειρωτικές περιοχές, καθώς από τις μέχρι τώρα αναζητήσεις φαίνεται ότι ο κόσμος – τουλάχιστον προς το παρόν, θέλει να αποφεύγει μικρά και πολυσύχναστα νησιά.

Ενώ γενικώς ο κλάδος του τουρισμού υιοθέτησε από νωρίς τις ψηφιακές εξελίξεις υπάρχουν επιχειρήσεις που δεν ακολούθησαν τον ψηφιακό μετασχηματισμό λόγω του ότι διέθεταν ούτως ή άλλως ένα ισχυρό πελατολόγιο ή ήταν αρκετά τυχεροί ώστε να είναι σε τοποθεσίες με μεγάλη τουριστική ανάπτυξη.

Παρακάτω θα βρείτε μερικές συμβουλές για το πώς θα αυξήσετε τις κρατήσεις σας και αποκτήσετε πρόσβαση στις νέες εγχώριες αγορές.

1) Αναβαθμίστε την Ιστοσελίδα σας

Η ιστοσελίδα σας αποτελεί την ψηφιακή σας εικόνα, τον καθρέφτη της επιχείρησης σας. Η αναβάθμιση της ιστοσελίδα σας με σύγχρονο design, προσαρμοσμένο στο στυλ της επιχείρησης σας, και κατασκευασμένη με τα πλέον σύγχρονα εργαλεία web development για εύκολη και γρήγορη περιήγηση, δίνουν αίσθηση ανανέωσης στους πελάτες σας δυναμώνοντας το κίνητρο τους να σας επισκεφτούν ξανά. Μην ξεχνάτε ότι ο κόσμος ακόμα και αν τώρα μένει σπίτι, περνάει ώρες στο διαδίκτυο αναζητώντας τον προορισμό για την πρώτη απόδραση.

Ο κόσμος έχει κουραστεί από τα συνεχή μέτρα και από τα εναλλασσόμενα lockdowns και με την πρώτη ευκαιρία θα θελήσει να κάνει έστω ένα μικρό ταξίδι στην Ελλάδα.  Στοιχεία δείχνουν ότι αναζητήσεις για καταλύματα γίνονται ακόμα και αυτές τις μέρες.

2) Δοκιμάστε έναν chatbot Διαγωνισμό

Υπάρχουν διάφορες επιτυχημένες στρατηγικές marketing οι οποίες χρησιμοποιούν chatbots. Προσελκύστε χρήστες του Messenger να σας στείλουν μήνυμα δημιουργώντας ένα διαγωνισμό για ένα δώρο σχετικά με την επιχείρηση σας (π.χ. στις 3 διανυκτερεύσεις – οι 2 δωρεάν).

Chatbots όπως το ManyChat αξιοποιούν τα υψηλά ποσοστά συμμετοχής που εμφανίζει το messenger σε σχέση με άλλα μέσα με αποτέλεσμα να αυξάνει την απόδοση της επένδυσης σας στο digital marketing.

4) Αξιοποιείστε την λίστα email

Αξιοποιείστε τα email των πελατών σας, των οποίων έχετε τη συγκατάθεση για τη χρήση τους, ως ένα πρόσθετο κανάλι επικοινωνίας μαζί τους προκειμένου να τους αποστείλετε ευχές την περίοδο των εορτών, εκπτωτικά κουπόνια για έγκαιρη κράτηση στο ξενοδοχείο σας, να τους ενημερώνετε για νέα προϊόντα ή/και προσφορές. Συνδέστε την mailing-list σας με τα social media και συνδεθείτε ξανά με παλιούς πελάτες.

Αξιοποιήστε τη λίστα email ειδικά αν έχετε επαναλαμβανόμενους (recurring) πελάτες.

5) Αξιοποιήστε τη δύναμη των δεδομένων

Είναι τόσο απλό, αλλά αρκετά ξενοδοχεία – ειδικά στην Ελλάδα – δεν το κάνουν: Συλλέξτε δεδομένα έρευνας και εκμεταλλευτείτε όλα τα δεδομένα που μπορούν να σας παρέχουν κατά τη διαμονή τους οι πελάτες σας.

Για άλλη μια φορά, η τεχνολογία Chatbot παρέχει στα ξενοδοχεία έναν τρόπο διεξαγωγής αξιόπιστων ερευνών και παρέχει ακριβή σχόλια πελατών σχετικά με την εμπειρία τους καθ’ όλη τη διάρκεια της διαμονής τους.

Με τη λήψη πληροφοριών σχεδόν σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις εμπειρίες των επισκεπτών σε σημαντικές στιγμές, όπως μετά από ένα γεύμα σε ένα εστιατόριο ή χρησιμοποιώντας μια δυνατότητα κράτησης, τα ξενοδοχεία μπορούν να εντοπίσουν τα επίπεδα ικανοποίησης των πελατών τους.

Αξιοποιήστε τέλος, τα δεδομένα που σας δίνει το Google Analytics και ο Google Tag Manager.

Συλλέξτε πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά των πελατών, για τα χαρακτηριστικά όσων πάτησαν το κουμπί BOOK NOW αλλά τελικά δεν έκαναν κράτηση και όσων επικοινώνησαν μαζί σας αλλά επίσης δεν έκαναν κράτηση.

Τελικά, το μυστικό για να προσπαθήσουν να ξεπεράσουν αυτήν την κρίση οι τουριστικές επιχειρήσεις είναι  να αξιοποιήσουν τα  τεχνολογικά εργαλεία σε ένα πελατοκεντρικό μοντέλο,  προσέγγιση που ήδη υιοθετήθηκε από πολλές μικρές επιχειρήσεις σε άλλους τομείς.

Αυτό μπορεί να φέρει αλλαγές και βελτιώσεις, όμως μακροπρόθεσμα αυτός θα είναι ο τρόπος που θα λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις  για χρόνια μετά το 2020.

Άννα Μπάκουλη, Web Developer & Digital Marketing Specialist.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *