Τι σημαίνει συναίνεση χρήστη στη online διαφήμιση;
Οι ανησυχίες για τους κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων βρίσκονται σήμερα στο επίκεντρο. Έχουν θεσπιστεί πολλοί κανόνες και πρότυπα σε όλο τον κόσμο, όπως ο Ευρωπαϊκός κανονισμός GDPR με στόχο να διατηρούν τα προσωπικά σας στοιχεία ασφαλή και να σας δίνουν περισσότερες επιλογές για τον τρόπο χρήσης τους.
Οι online διαφημίσεις στην ουσία τροφοδοτούν το διαδίκτυο, παρέχοντάς μας χιλιάδες πράγματα δωρεάν! Όμως οι διαφημίσεις αυτές βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα δεδομένα μας, με σκοπό να μας στοχεύουν με περιεχόμενο που μπορεί να μας αρέσει. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο, αλλά ταυτόχρονα εγείρει ερωτήματα σχετικά με το απόρρητο των δεδομένων μας και κατα πόσο είμαστε κάθε φορά σύμφωνοι με αυτό.
Οι κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων απαιτούν οι χρήστες του διαδικτύου να δίνουν την συγκατάθεσή τους για την συλλογή πληροφοριών που αφορούν σε προσωπικά δεδομένα τους.
Τι είναι το Google Consent Mode V2;
Η Google για να συμβαδίζει με τους κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων της ΕΕ ενημέρωσε την λειτουργία συναίνεσης (Google Consent). Όταν ένας χρήστης από την Ευρωπαική Ένωση επισκεφτεί την ιστοσελίδα ή το e-shop σας, η λειτουργία συναίνεσης λαμβάνει τις επιλογές συναίνεσης σας από το cookie banner και προσαρμόζει δυναμικά τη συμπεριφορά των προϊόντων της όπως των Google Analytics, των διαφημίσεων και των tags τρίτων που δημιουργούν ή διαβάζουν τα cookies.
Γίνεται λοιπόν σαφές οτι για να συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε λειτουργίες όπως στατιστικά και μετρήσεις (Analytics), εξατομικευμένες διαφημίσεις και remarketing πρέπει να συλλέγετε τις επιλογές συγκατάθεσης για τη χρήση προσωπικών δεδομένων από τους χρήστες και να τις μοιράζεστε με την Google.
Πώς λειτουργεί;
Το πρώτο βήμα είναι η ύπαρξη banner συναίνεσης (πχ cookie banner consent) κάθε φορά που ένας χρήστης επισκέπτεται την ιστοσελίδα ή το e-shop σας.
Όταν ο χρήστης δώσει ή αρνηθεί να δώσει συγκατάθεση για την χρήση των δεδομένων του για προσωποιημένη διαφήμιση ή λήψη στατιστικών, η Google ενημερώνεται αυτόματα και προσαρμόζει τα Google tags ώστε να συμμορφωθεί με τις επιλογές του χρήστη.
Ποιος πρέπει να χρησιμοποιήσει Google Consent Mode V2;
Πρέπει να να εφαρμόσετε άμεσα το Google Consent Mode, εάν εμπίπτετε σε οποιαδήποτε από αυτές τις κατηγορίες:
- Χρήστες Google Ads
- Χρήστες Google Analytics
- Εάν ο ιστότοπος ή η επιχείρησή σας στο διαδίκτυο έχει παρουσία στην Ευρώπη και στο Ηνωμένο Βασίλειο
Επικοινωνήστε με την WEB In Tourism ώστε να εγκατάστησετε και εσεις την λειτούργια Google Consent Mode V2 στην ιστοσελίδα σας. Μπορούμε να αναλάβουμε την εργασία αυτή είτε διαχειριζόμαστε τις διαφημιστικές σας καμπάνιες είτε όχι.
Σημαντικό: Οι εργασίες αυτές μπορούν να γίνουν μόνο από developers.