Κατά τη διάρκεια δημιουργίας μιας καμπάνιας στο Facebook ή/και στο Instagram, μας απασχολούν ορισμένα ζητήματα, τα βασικότερα από τα οποία είναι τα εξής:
- Επιλογή είδους καμπάνιας (traffic, engagement, κλπ).
- Επιλογή budget, πόσα χρήματα θα διαθέσετε για την καμπάνια.
- Επιλογή ημερομηνίας λήξης.
- Επιλογή τοποθετήσεων, σε ποια μέσα δηλαδή θα εμφανίζεται η καμπάνια ( Μόνο Facebook, μόνο Instagram, και Facebook και Instagram, μόνο Stories, μόνο Ενημερώσεις, σε όλα τα μέσα, κλπ).
- Επιλογή Κοινού, σε ποιων χρηστών το προφίλ θα εμφανίζεται η διαφήμιση.
- Επιλογή δημιουργικού (ad creative) διφήμισης, αν δηλαδή θα είναι φωτογραφία ή συλλογή φωτογραφιών ή βίντεο ή κάποιο υπάρχον post της σελίδας.
Πολλά από τα ζητήματα αυτά, ουσιαστικά θα πρέπει να μας έχουν απασχολήσει πριν ακόμα ξεκινήσουμε τη δημιουργία της διαφήμισης.
Η διαφήμιση πρέπει να είναι κομμάτι της καμπάνιας και η διαφημιστική καμπάνια πρέπει να είναι κομμάτι του marketing μιας τουριστικής επιχείρησης.
Κάθε διαφήμιση πρέπει να εξυπηρετεί ένα σκοπό. Και πριν ξεκινήσουμε την οποιαδήποτε διαφήμιση θα πρέπει να έχουμε βγάλει τα αναγκαία συμπεράσματα από τις προηγούμενες διαφημίσεις. Κυρίως όμως θα πρέπει να σκεφτόμαστε μακροπρόθεσμα για την πολιτική marketing της επιχείρησής μας.
Κάποιες βασικές συμβουλές
1| Μην δημιουργείτε διαφήμιση μέσα από το Boost Post ή Προώθηση Δημοσίευσης. Πρόκειται για τον πιο απλό, αλλά και τον πλέον αναποτελεσματικό πλέον τρόπο διαφήμισης στο Facebook.
Η συντριπτική πλειοψηφία των διαφημίσεων που δημιουργούνται μέσω του Boost Post / Προώθηση Δημοσίευσης αποτελούν αυτό που ονομάζουμε “διαφημιστικό σκουπίδι”.
Η επιλογή του Boost Post προστέθηκε από το Facebook για να διευκολύνει άπειρους χρήστες να δημιουργούν με εύκολο τρόπο και με λίγα clicks διαφημίσεις. Ωστόσο, αυτός ο μαζικός τρόπος παραγωγής διαφημίσεων (μέσα από το Boost Post) έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία “διαφημιστικών σκουπιδιών”, έτσι όπως περιγράφουμε παραπάνω.
2| Είμαστε φανατικά υπέρ της χρήσης του Business Manager. Μέσω του Business Manager μπορούμε να δημιουργήσουμε τα σωστά κοινά, με τη σωστή στόχευση και τις σωστές διαφημίσεις.
3| Σημασία δεν έχουν μόνο τα clicks και τα impressions (προβολές). Πολλές διαφημιστικές εταιρείες για να δείξουν ότι οι διαφημίσεις που δημιούργησαν ήταν επιτυχημένες, μετράνε πρώτα και κύρια τα clicks και τα impressions. Αν όμως δίνετε χρήματα στο Facebook, τότε η διαφήμισή σας θα εμφανιστεί και θα έχει και clicks και αν δώσετε περισσότερα χρήματα τότε η διαφήμιση θα έχει περισσότερες εμφανίσεις και clicks και αν δώσετε πολύ περισσότερα χρήματα, τότε η διαφήμιση θα έχει πολύ περισσότερες εμφανίσεις και clicks.
Τα clicks και οι εμφανίσεις δεν είναι το μετρήσιμο στοιχείο για την επιτυχία ή την αποτυχία μιας διαφήμισης.
Σκεφτείτε το πιο κάτω παράδειγμα.
Θέλετε μια διαφήμιση, που είχε 200 clicks και 1500 εμφανίσεις και που σας έφερε 3 κρατήσεις;
Ή θέλετε μια διαφήμιση που είχε 80 clicks και 150 εμφανίσεις και σας έφερε 10 κρατήσεις;
Μάλλον προτιμάτε τη δεύτερη περίπτωση, συνεπώς το μετρήσιμο στοιχείο σε μια διαφήμιση δεν είναι τα clicks και οι εμφανίσεις αλλά οι κρατήσεις (πωλήσεις) που έφερε η διαφήμιση αυτή. Με άλλα λόγια αυτό που έχει σημασία είναι αυτό που ονομάζεται conversion rate, δηλαδή το πηλίκο Επίτευξη στόχου / Αριθμού εμφανίσεων ή clicks.
4| Το δημιουργικό της διαφήμισης, σίγουρα έχει σημασία. Μια σωστή διαφήμιση δεν μπορεί να περιλαμβάνει μια λάθος εικόνα ή ένα βίντεο που δεν είναι επαγγελματικό.
Ωστόσο, το δημιουργικό της διαφήμισης δεν είναι το πιο σημαντικό. Το πιο σημαντικό πράγμα στη διαφήμιση είναι η απεύθυνσή της στα σωστά κοινά.
Εξηγήσαμε παραπάνω ότι σημασία δεν έχουν τόσο τα clicks και τα impressions, οπότε σημασία δεν έχει να απευθύνουμε τη διαφήμιση σε ένα κοινό στο οποίο οι περιορισμοί αφορούν ηλικία, φύλλο και χώρα.
Τα μυστικά στη δημιουργία των σωστών κοινών (audiences)
Η δημιουργία του σωστού κοινού είναι η βασική προϋπόθεση για μια επιτυχημένη καμπάνια σε Facebook/Instagram.
Το κοινό δεν πρέπει να είναι πολύ μικρό (πχ 2.000 άτομα) ούτε όμως και πολύ μεγάλο (πχ 2.000.000 άτομα). Ένα σωστό κοινό – ανάλογα βέβαια και με το διαθέσιμο budget – σε γενικές γραμμές είναι ανάμεσα σε 20.000 άτομα και 140.000 άτομα.
Το κοινό πρέπει να έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Εξηγήσαμε και πιο πάνω ότι οι εγγυημένα αποτυχημένες διαφημίσεις απευθύνονται σε κοινά που είναι γυναίκες/άντρες, ηλικίας 25-55, χώρες: Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία. Αυτό είναι ένα κοινό το οποίο δεν έχει “σφιχτά” χαρακτηριστικά.
Στόχος μας σε σχέση με το κοινό, είναι “να το περιορίσουμε”, να είναι στοχευμένο ώστε η διαφήμιση να πέφτει πάνω σε χρήστες που ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες της επιχείρησής μας και όχι απλά να πέφτει πάνω σε χρήστες.
Για παράδειγμα αν έχετε ένα ξενοδοχείο μέσα στη φύση, πρέπει να δημιουργήσετε κοινά τα οποία ενδιαφέρονται για τη φύση.
Αν έχετε ένα ξενοδοχείο δίπλα σε αρχαιολογικό χώρο, πρέπει να δημιουργήσετε κοινά τα οποία ενδιαφέρονται για αρχαιολογικούς χώρους.
Κατά τη διάρκεια δημιουργίας κοινού μέσα από τον Business Manager, έχετε στη διάθεσή σας καταπληκτικά εργαλεία για την επιλογή πραγματικά ενός κατάλληλου κοινού το οποίο πραγματικά θα ενδιαφέρεται για την επιχείρησή σας.
Στην WEB In Tourism μπορούμε να σας βοηθήσουμε να δημιουργήσουμε διαφημιστικές καμπάνιες οι οποίες θα αυξήσουν άμεσα τις πωλήσεις σας.