Blog

5 Tάσεις για το Travel Marketing για το 2022

Με το digital marketing δε βαριέσαι ποτέ. Είναι στη φύση του να έχει μεγάλες και ταχύτατες αλλαγές. Αυτό που ζούμε όμως εδώ και 18 μήνες είναι άνευ προηγουμένου και όσον αφορά το digital marketing στον τουρισμό, είναι εξαιρετικά σύνθετο να προσδιοριστούν οι τάσεις και οι ανάγκες κάθε φορά.

Πού πρέπει λοιπόν να εστιάσουμε τις προτεραιότητές μας για τα επόμενα χρόνια;

Ακολουθούν πέντε τάσεις που πιστεύουμε ότι θα διαμορφώσουν το μάρκετινγκ για το 2022, στο χώρο του τουρισμού.

1.Οι προσδοκίες αλλάζουν

Μία από τις μεγαλύτερες συνέπειες αυτής της πανδημίας είναι το πώς άλλαξε τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας των ταξιδιωτών. Στην πραγματικότητα, πολλές μελέτες διαπίστωσαν ότι οι χαμηλές τιμές δεν είναι πλέον το νούμερο ένα ζήτημα όταν πρόκειται για τη λήψη αποφάσεων για ένα ταξίδι. Για την ακρίβεια βλέπουμε αναβαθμισμένο το ενδιαφέρον για τις ευέλικτες συνθήκες κράτησης (πολιτική ακυρώσεων) και για υγειονομικά μέτρα, όπου βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των ταξιδιωτών.

 

Κορυφαία ζητήματα ταξιδιωτών κατά την κράτηση για ξενοδοχεία. Πηγή: Expedia GroupTraveler Index

 

Πώς το αναδεικνύει αυτό στην ιστοσελίδα σας ή στις αναρτήσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το ξενοδοχείο, το εστιατόριο ή η τουριστική σας επιχείρηση;

Αντιμετωπίζετε αυτές τις ανησυχίες με μια ειδική αναφορά στο μενού της ιστοσελίδας σας ή με πληροφορίες στις καμπάνιες e-mail; Η ενσωμάτωση αυτών των πτυχών είναι πλέον το κλειδί για να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό.

Η φύση του ταξιδιού αλλάζει επίσης

Το 2022 θα σηματοδοτήσει την επιστροφή του διεθνούς ταξιδιώτη. Η επιχείρησή σας θα πρέπει επίσης να δώσει προσοχή στις εξελισσόμενες συμπεριφορές στο ταξιδιωτικό τοπίο που διαμορφώθηκαν σαφώς από αυτήν την πρόσφατη πανδημία, όπως για παράδειγμα οι εργαζόμενοι ταξιδιώτες ή οι ψηφιακοί νομάδες.

Οι ψηφιακοί νομάδες – άνθρωποι οι οποίοι εργάζονται εξ αποστάσεως πιθανά για μεγάλο χρονικό διάστημα, ζητούν καλή ποιότητα ζωής και είναι αρκετοί αυτοί οι οποίοι επιλέγουν σαν χώρα διαμονής και εργασίας την Ελλάδα, είτε μακροχρόνια είτε για μερικούς μήνες.

Αυτό το δυναμικό ενδιαφέρει μια τουριστική επιχείρηση;

Οι νέες τεχνολογίες διευκολύνουν περισσότερο από ποτέ επαγγελματικά meetings δίπλα σε μια πισίνα ή σε μια αίθουσα ξενοδοχείου. Είναι η επιχείρησή σας έτοιμη για αυτή τη νέα πραγματικότητα και πώς την επικοινωνείτε στην ιστοσελίδα σας και στα Social Media της επιχείρησής σας;

2. Το Tik Tok γίνεται must

Μπορεί μέχρι πριν 2 χρόνια το Tik Tok να ήταν μια πλατφόρμα για νέους και να αφορούσε λίγους, πλέον όμως αποτελεί μια βασική πλατφόρμα digital marketing. Το περιεχόμενο είναι πιο ποικίλο από ότι ήταν κάποτε, με σεμινάρια, συνταγές μαγειρικής, κριτικές ταινιών, ταξιδιωτικές προτάσεις, how to προτάσεις από επαγγελματίες διαφόρων κλάδων.

  • Το Tik Tok έχει πλέον περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες.
  • Είναι από τις εφαρμογές για κινητά με τις περισσότερες λήψεις παγκοσμίως για περισσότερα από 2 χρόνια.
  • Ο μέσος χρήστης ξοδεύει πάνω από 52 λεπτά την ημέρα στην πλατφόρμα.
  • Το TikTok λαμβάνει τα υψηλότερα επίπεδα ενασχόλησης ανά ανάρτηση από οποιοδήποτε μέσο κοινωνικής δικτύωσης
  • Το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα χρηστών είναι 25-39 ετών

Μπορεί το Tik Tok να είναι μια πλατφόρμα που ακόμα εξυπηρετεί ένα νεότερο κοινό, λόγω της φύσης και των χαρακτηριστικών του όπως για παράδειγμα μουσική, χορός, τάσεις, φάρσες κλπ. Αν όμως έχετε κάποιο beach bar, ή επιχείρηση με water sports και άλλες παρόμοιες τουριστικές επιχειρήσεις που απευθύνονται κυρίως σε νέους θα ήταν κρίσιμο λάθος να το απορρίψετε ως δυνατότητα για ένα σωστό marketing για το 2022.

3. Η αξία του Instagram είναι αδιαπραγμάτευτη

Το Facebook δεν είναι πλέον η βασική πλατφόρμα για την αφήγηση ιστοριών. Παραμένει «αναγκαίο κακό», με τα Events, τις Ομάδες, το Messenger, το Marketplace και άλλες χρήσιμες λειτουργίες. Αλλά καθώς το νεότερο κοινό αρχίζει να αποσύρεται από το Facebook φαίνεται ότι το Instagram κερδίζει διαρκώς έδαφος.

Instagram vs Facebook, 2020 vs 2019. Πηγή: SocialBakers

Tο socialbakers.com αξιολόγησε τον τρόπο με τον οποίο οι κορυφαίες εταιρείες του Fortune 50 αντιμετώπιζαν την παρουσία τους στο Facebook και το Instagram.

Συγκρίνοντας Facebook με Instagram μπορούμε να δούμε ότι το κοινό στο Facebook συρρικνώθηκε ενώ το κοινό στο Instagram αυξήθηκε. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτή η αύξηση σημειώθηκε παρόλο που οι επωνυμίες έκαναν λιγότερες αναρτήσεις. Το πιο ενδιαφέρον εύρημα προέρχεται από τις συνολικές αλληλεπιδράσεις. Το Facebook είχε ήδη θλιβερά επίπεδα αλληλεπίδρασης και συνεχίζει να συρρικνώνεται ενώ το Instagram συνεχίζει να βλέπει ισχυρή αλληλεπίδραση.

Δεν ισχυριζόμαστε ότι τα ταξιδιωτικές brands πρέπει να εγκαταλείψουν το Facebook. Το Facebook έχει γίνει ένας defacto τρόπος για την εξυπηρέτηση πελατών, την κοινή χρήση περιεχομένου και τη συνολική επικοινωνία με το κοινό σας. Μια δυναμική σελίδα σημαίνει καλύτερη απόδοση της διαφημιστικής καμπάνιας σε όλη την πλατφόρμα του Facebook Business Manager, που περιλαμβάνει το Instagram, το Messenger και το Whatsapp. Και υπάρχουν πολλά brands τα οποία εξακολουθούν να κάνουν εξαιρετική δουλειά στη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου το οποίο έχει ως αποτέλεσμα μεγάλη απήχηση και αλληλεπίδραση με πελάτες.

4. Το E-mail marketing επιστρέφει δυναμικά

Όταν οι αλγόριθμοι των Social Media μπλοκάρουν το 95% των ακολούθων σας από το να δουν τις αναρτήσεις σας, η one-to-one επικοινωνία, όπως αυτή που παρέχει μια καμπάνια e-mail marketing αλλά και SMS ή Viber marketing είναι πιο σημαντική από ποτέ.

Παγκόσμιοι δείκτες αναφοράς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου 2021 ανά κλάδο. Πηγή: Campaign Monitor

Με τις ταξιδιωτικές εταιρείες να πιέζουν για πιο άμεσες κρατήσεις η ύπαρξη μιας στρατηγικής e-mail marketing είναι θεμελιώδης για την ενίσχυση της σχέσης με τους πελάτες. Το e-mail marketing είναι εξαιρετικά σημαντικό για επιχειρήσεις με επαναλαμβανόμενους (recurring) πελάτες.

Για παράδειγμα ένα ξενοδοχείο με πελατολόγιο το οποίο σε ένα μεγάλο ποσοστό είναι ίδιο και επαλαμβανόμενο. Ή μια τουριστική επιχείρηση που έχει πλέον αποκτήσει μεταξύ άλλων και ένα σταθερό πελατολόγιο.

Επίσης, το e-mail marketing σας δίνει τη δυνατότητα για πιο αυτοματοποιημένες διαδικασίες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη διαμονή, συμπεριλαμβανομένων των προσκλήσεων για να υποβάλουν οι πελάτες μια κριτική σε βασικές πλατφόρμες, όπως για παράδειγμα Google, TripAdvisor, Facebook, κλπ.

5. Το SEO της ιστοσελίδας σας είναι πιο σημαντικό από ποτέ

Σύμφωνα με έρευνα της Google από τον Δεκέμβριο του 2020, οι αναζητήσεις για “διαθέσιμη επιχείρηση κοντά μου” αυξήθηκαν παγκοσμίως κατά περισσότερο από 100% από το 2019. Το 2021, αυτές οι αναζητήσεις αυξήθηκαν κατά 60% σύμφωνα με το SearchEngineLand.

Αυτό που έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι όταν ψάχνουμε περαιτέρω για να δούμε ποιες ήταν οι κορυφαίες κατηγορίες για αυτές τις αναζητήσεις σε μια δεδομένη χρονική περίοδο τότε μαθαίνουμε πως ήταν:

  • Φαγητό (84%)
  • Ψυχαγωγία (56%)
  • Τραπεζικές εργασίες (50%)
  • ένδυση (41%)
  • Προσωπική Φροντίδα (38%)

Το SEO της ιστοσελίδας και η τοπική αναζήτηση (local SEO) είναι σημαντικά για ξενοδοχεία, εστιατόρια και γενικά για κάθε είδους τουριστική επιχείρηση, ειδικά για επιχειρήσεις τις οποίες ο πελάτης / τουρίστας αναζητά την τελευταία στιγμή, ακόμα και όταν έχει φτάσει στον προορισμό του.

 

Όλες οι παραπάνω κατηγορίες είναι σημαντικές για όποιον ταξιδεύει, καθώς όλοι αναζητούν μέρη για φαγητό, θέλουν να κάνουν διάφορες δραστηριότητες /activities και να αγοράσουν δώρα, όποτε βρισκόμαστε σε έναν νέο προορισμό για αναψυχή ή επαγγελματικούς λόγους.

Πώς κατατάσσεται λοιπόν η ιστοσελίδα σας κάθε φορά που οι ταξιδιώτες αναζητούν λέξεις- κλειδιά που πρέπει να οδηγήσουν στην επωνυμία σας;

Για να το πούμε πιο απλά, αν είστε ξενοδοχείο στη Σαντορίνη, σε ποια θέση βρίσκεται η ιστοσελίδα σας αν κάποιος αναζητήσει στο Google«hotel caldera view»; Αν πάλι διαθέτετε εταιρεία με θαλάσσια sports στην Κρήτη, σε ποια θέση στα αποτελέσματα της Google βρίσκεται η ιστοσελίδα σας αν κάποιος γκουγκλάρει «water sports crete»;

Η ιστοσελίδα σας δεν θα πρέπει να είναι μόνο βελτιστοποιημένη για κινητά τηλέφωνα, αλλά σε πολλές περιπτώσεις θα πρέπει να έχει σχεδιαστεί σωστά με γνώμονα τα κινητά. Θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν σας ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ταξιδιωτών κάνει booking μέσω κινητού τηλεφώνου. Επίσης, ότι το ανέβασμα της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα αναζητήσεων της Google εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τη δυνατότητα σωστής προβολής της από κινητά τηλέφωνα.

Το πιο σημαντικό, βεβαιωθείτε ότι διαχειρίζεστε σωστά το προφίλ σας στο Google My Business.

Συμπληρώσετε όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με τις ώρες λειτουργίας, τις ανέσεις και τις υπηρεσίες που παρέχετε, ανεβάστε φωτογραφίες και βίντεο που θεωρείτε   ότι τονίζουν τα θετικά στοιχεία της επιχείρησής σας και βεβαίως δώστε σημασία στις κριτικές.

Επικοινωνήστε μαζί μας για μια ολοκληρωμένη στρατηγική digital marketing για την τουριστική σας επιχείρηση.

Μπροστά μας έχουμε μια αβέβαια ελπιδοφόρα τουριστική χρονιά!

Προετοιμαστείτε από τώρα!

Ζητήστε προσφορά για μια ή περισσότερες από τις παραπάνω υπηρεσίες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *