Το Instagram είναι ένα συνεχώς ανερχόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Δεν είναι μόνο ότι ολοένα και περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου το χρησιμοποιούν, κυρίως οι επιχειρήσεις το χρησιμοποιούν πλέον σαν εργαλείο διαφήμισης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.
Ιδιαιτερότητα του Instagram αποτελεί ότι οι αναρτήσεις μπορεί να περιέχουν αποκλειστικά και μόνο εικόνα ή μικρής διάρκειας βίντεο (μέχρι 60 δευτερόλεπτα).
Η εταιρεία Instagram εξαγοράστηκε λίγα χρόνια πριν από το Facebook, με το οποίο έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά αλλά και αρκετές διαφορές.
Η ουσία είναι ότι το Instagram είναι ο κυρίαρχος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον τομέα της εικόνας/βίντεο.
Για ποιο λόγο όμως μια επιχείρηση – και κυρίως μια τουριστική επιχείρηση – πρέπει να διαφημίσει τις υπηρεσίες της μέσα από το Instagram;
- Τα βίντεο είναι trend!
Οι διαφημίσεις μέσω βίντεο ανεβαίνουν για πολλούς και διάφορους λόγους. Το βίντεο είναι πιο ελκτικό ειδικά για τον χρήστη που δεν έχει χρόνο να διαβάζει μεγάλα κείμενα και οι διαφημίσεις με βίντεο έχουν πολύ λιγότερο κόστος σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο είδος διαφήμισης. Αν παρατηρήσετε, οι μεγαλύτερες εταιρείες ακόμα και στον τουριστικό κλάδο διαφημίζονται με την βοήθεια ενός ή περισσότερων βίντεο. Αναθέστε σε ειδικούς την λήψη βίντεο αλλά και την επεξεργασία, ώστε να βγει ένα αποτέλεσμα επαγγελματικό και όχι ερασιτεχνικό.
2. Στείλτε τη διαφήμισή σας, ακριβώς στο κοινό που θέλετε να στοχεύσετε!
Οι διαφημίσεις στο Instagram πραγματοποιούνται μέσα από την πλατφόρμα του διαχειριστή διαφημίσεων (Ads Manager) του Facebook. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη δημιουργία της διαφήμισης έχουμε πολλά περιθώρια στη δημιουργία και διαχείριση διαφημιστικών συνόλων (ad groups) και διαφημιστικών κοινών (audiences) στα οποία θα απευθύνεται (“σερβίρεται”) η διαφήμισή μας. Χρησιμοποιείστε λίστες mail πελατών (ειδικά στην περίπτωση που έχετε recurring/επαναλαμβανόμενους πελάτες), χρησιμοποιείστε κοινό που έχει επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας το τελευταίο 6μηνο (facebook pixel), χρησιμοποιείστε κοινό το οποίο ενδιαφέρεται για συγκεκριμένο είδος/τουριστικό προϊόν το οποίο πουλάει η επιχείρησή σας. Ο Ads Manager κάνει θαύματα. Και σερβίρει τη διαφήμισή σας ακριβώς στο κοινό στο οποίο θέλετε να στοχεύεσετε.
3. Όσοι ταξιδεύουν συχνά συνήθως ποστάρουν στο instagram.
Οι χρήστες του διαδικτύου που θα βρουν την τουριστική σας επιχείρηση (είτε πρόκειται για ξενοδοχείο, είτε για εστιατόριο, είτε για sports /activities κλπ) είναι άνθρωποι οι οποίοι ταξιδεύουν ή πρόκειται να ταξιδέψουν την επόμενη περίοδο. Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι αρκετοί τουρίστες ανεβάζουν στα Social Media εμπειρίες (φωτογραφίες και βίντεο) από κάποιο πρόσφατο ταξίδι. Γενικά, έχει παρατηρηθεί ότι οι πελάτες μιας τουριστικής επιχείρησης έχουν σε μεγαλύτερο βαθμό – λόγω της φύσης (ανέβασμα μέσω κινητού τηλεφώνου φωτογραφιών και βίντεο) του συγκεκριμένου μέσου κοινωνικής δικτύωσης, σχέση με το Instagram, συγκρινόμενοι με τους πελάτες μιας τυχαίας επιχείρησης εκτός του τουριστικού κλάδου. Άνθρωποι που ταξιδεύουν συνήθως διαθέτουν λογαριασμό στο Instagram. Εκμεταλλευτείτε το και δημιουργείστε διαφημίσεις για αυτούς.
4. Δώστε το λόγο στους πελάτες σας!
Η χρήση των mentions και των hashtags στο Instagram, δίνει τη δυνατότητα σε πελάτες σας να δημοσιεύουν “για λογαριασμό σας”. Βεβαιωθείτε ότι η τουριστική σας επιχείρηση παρέχει μια ποιοτική υπηρεσία και δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα από τις δημοσιεύσεις των πελατών σας που θα ταγκάρουν την τουριστικής σας επιχείρηση. Στην ουσία, αφήστε τους πελάτες σας, να κάνουν τη δική σας δουλειά. Ζητείστε τους να ανεβάζουν φωτογραφίες κάνοντας mention ή tag την επιχείρησή σας. Ζητείστε την άδειά τους και προωθήστε/διαφημίστε τις δημοσιεύσεις αυτές. Θα βγείτε κερδισμένοι.
5. Instagram is changing travel!
Σε αυτό συμφωνούν όλοι. Μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις, περιοδικά και ιστοσελίδες σχετικές με τον τουρισμό. Η αναζήτηση πληροφοριών για κάποιο τουριστικό προορισμό μέσω Instagram είναι πλέον πιο δημοφιλής ενασχόληση από την αναζήτηση πληροφοριών μέσω των κλασσικών τουριστικών οδηγών. Το 1/3 των χρηστών Internet διαθέτουν λογαριασμό στο Instagram (περίπου 500 εκατομμύρια χρήστες συνολικά). 95 εκατομμύρια φωτογραφίες ανεβαίνουν κάθε μέρα στο Instagram από ολόκληρο τον κόσμο.
Δεν είναι λίγοι οι επαγγελματίες Instagramers οι οποίοι ταξιδεύουν σε ολόκληρο τον κόσμο φωτογραφίζοντας και ανεβάζοντας στον λογαριασμό τους (επί πληρωμή) μπορούν να διαφημίσουν μια επιχείρηση.
Θα έλεγε κάποιος ότι το Instagram φτιάχτηκε για να ενισχύσει τον τουρισμό.
Στην πραγματικότητα, το Instagram μετασχηματίζει την τουριστική βιομηχανία. Be a part of that!
Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρείται απαραίτητη όχι μόνο η ενεργή παρουσία της τουριστικής σας επιχείρησης στο Instagram αλλά και η διαφήμισή της σε αυτό το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης.